Kritike i osvrti

►Kulisa, 30. ožujka 2013. – STABAT MATER

(Tonči Šitin)
…… Stabat Mater Giovannia Battiste Pegolesia, slavno je djelo skladatelja koje je tek poslije njegove rane smrti u mnogočemu označilo smjer vokalne glazbe 18. stoljeća. U sakralnoj glazbi značilo je to povezivanje emocionalnih treptaja s elegantnom i nježnom ekspresivnošću. Razne varijacije soprana i alta imaju za cilj da lirski srednjovjekovni tekst pretvore u dramu i bol koje mogu imati elemente opernog izraza ali u prvom planu je skrušeni dijalog Marije pod Kristovim križem. Bogatu i gustu partituru, splitski su gudači donijeli s primjerenom sugestivnošću mjestimično poneseni veličinom motivacije i žarom uvjerljivog muziciranja. Obje solistice, Valentina Fijačko i Terezija Kusanović, uredni tumači vrlo zahtjeve partiture, s manjim nesigurnostima i zamorom ostvarile su finu koordinaciju, što se posebno odnosi na Tereziju Kusanović koje je pokazala što se može postići vokalnom kontrolom i osjećajem za intenzitet u zvuku i dinamičkom nijansiranju.

►Večernji list, 17. srpnja 2012. – NABUCCO

(Branimir Pofuk)
…… Argentinac Fabian Veloz kao Nabucco bio je glasovno uvjerljiviji od rumunjske zvijezde Silvije Sorine Munteanu u ulozi Abigaille. Ali, oboje su ih natkrilili domaći pjevači, u prvom redu impozantni i suvereni Zaccaria Ivice Čikeša, silno obećavajući tenor Domagoj Dorotić kao Ismaele i Terezija Kusanović kao primjereno uzvišena Fenena. Oni su bili noseći stupovi dotjerane izvedbe, naročito u lijepo izrađenim i sigurnom rukom maestra Bareze uravnoteženih ansambl-prizora. Bio je to divan spoj svjetla, glazbe i kamena o kojem će širom svijeta moći pričati i specijalna gošća premijere, predsjednica Glavne skupštine UNESCO-a Katalin Bogyay.“ …… više

►Klasika.hr, 17. srpnja 2012. – NABUCCO

(Marija Barbieri)
…… „pamtljivu izvedbu Čikeša kao Zaccarije u svojoj roli slijedila je također članica Opere HNK-a u Splitu, mezzosopranistica Terezija Kusanović kao Fenena. Ova se umjetnica sve ljepše razvija ne samo glasovno nego i u scenskom nastupu i neće trebati dugo čekati da postane toliko željenim tumačem Amneris, za čime Peristil upravo vapi. “ …… više

► Klasika.hr, 18.prosinca 2011. – ŠIŠMIŠ

(Tatjana Alajbeg)
…… „Marijana Prohaska bila je prava Adela. Branko Robinšak (Eisenstein) postaje miljenik splitske operne publike zahvaljujući glasu ugodne tenorske boje, no još mu nedostaje scenske pokretljivosti. Terezija Kusanović bila je dopadljiva i dosjetljiva kao knez Orlofski, dok bi Sveto Matošić Komnenović kao učitelj pjevanja Alfredo primjerenijim redateljskim postupcima ostvario više “ ……

►Vijenac,12.veljače 2009. – JUDITA

(Ivana Tomić-Ferić)
„ U naslovnoj ulozi zablistala je Terezija Kusanović,pjevačica besprijekorne intonacije i jasne dikcije,suptilne muzikalnosti i golema glumačkog potencijala,o kojoj ćemo sigurno još mnogo toga pohvalnoga čuti. U liku hrabre udovice koja je spasila svoju betuliju,pronašla je sklad i mjeru vokalno-scenskog tumačenja ,udovoljivši složenim zahtjevima Paraćeve partiture“.

►Kulisa, 5.prosinca 2009. – VOKALNA LIRIKA

(Višnja Požgaj)
„Vrsna splitska mezzosopranistica Terezija Kusanović predstavila se zagrebačkoj publici izborom vokalne lirike G.Verdija,Josipa Hatzea i Sergeja Rahmanjinova u suradnji s pijanisticom Annom Semkinom. Terezija Kusanović je vrsna pjevačica,dubokog prodornog glasa, odlično impostiranog i tehnički oblikovanog. Siguran nastup,sugestivna interpretacija,jasna dikcija i muzikalnost glavni su aduti kojima je umjetnica osvojila i zagrebačku publiku,uz svesrdnu pomoć sjajne suradnice za glasovirom,Anne B.Semkine“

►Fokus, 8. kolovoza 2008. – NABUCCO

(Siniša Vuković)
„Veliko iznenađenje bila je Terezija Kusanović( Fenena) koja se nametnula kao famozno pojačanje splitske opere zadnjih godina. A baš smo bili, i jesmo, deficitarni dobrih altova! Isključivo je na njoj do koje će se mjere dalje razviti i prometnuti u vodeću pjevačicu svojeg faha u državi. Ona ima izniman talent i gotovo dijamantne glasne žice, što joj omogućuje nesmetanu emisiju tona uzduž cijelog kvadra Peristila. Izuzetno je scenična, a gestom vrlo plastično zna pokazati karakter onoga o čemu pjeva. Iskazujem spremnost ustanoviti kako je ona istinska krijesnica ove predstave“

►Vjesnik, 3.veljače 2009. – JUDITA

(Miljenko Grgić)
„Zvijezda večeri bila je Terezija Kusanović. Dostojno je zamijenila Nelli Manuilenko u ulozi naslovne junakinje. Na momente je djelovalo kao da nastavlja ondje gdje je njena zaslužna (pedagoginja) prethodnica stala, dajući svomu tumačenju nove vizure i šarm. Njeno je scensko tumačenje bilo manje metaforično, ali se moglo doživjeti kao životnije i dinamičnije, srodnije senzibilitetu suvremenih naraštaja.
Takve je atribucije nosio npr. prizor pod šatorom. Nakon toga je slijedilo dugo odgađana, vizualno izmaštana apoteoza, koja kao da je smišljena s ciljem odvođenja Judite u vječnost. Tako je, dakle, zahvaljujući završnoj (VII. slici) splitska obnova »Judite« zablistala novim blještavilom i sjajem.“